Gespreksnotificaties

Gespreksnotificaties | VoIPGRID

Verhoog je productiviteit door gespreksnotificaties te koppelen aan verschillende webapplicaties

Jjigsaw-puzzle-icon-by-back1design1

Overzicht

Met de module Gespreksnotificaties kun je – in tegenstelling tot de module Webhooks – de status van het gesprek doorgeven. Zo wordt er bijvoorbeeld bijgehouden hoe lang een gesprek heeft geduurd, wie het gesprek heeft aangenomen, of het gesprek is doorverbonden, en naar wie er is doorverbonden. Allerlei handige gegevens om belgedrag beter inzichtelijk te maken en de workflow van de beller te optimaliseren.


Features

Met de module Gespreksnotificaties is je eigen verbeelding de limiet. Om een idee te geven van wat de mogelijkheden zijn, geven we een aantal voorbeelden.

  • CRM-systeem: Deze koppeling maakt het mogelijk om (historische) gespreksdata binnen de klantomgeving van je CRM-pakket te tonen. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je per klant ziet hoe vaak er is gebeld, hoe lang het gesprek heeft geduurd, of gesprekken zijn doorverbonden en welke collega de klant heeft gesproken. Bij sommige CRM-pakketten is het daarnaast ook mogelijk om bij een geregistreerd gesprek een gespreksnotitie toe te voegen. Superhandig; de klant hoeft dan niet telkens hetzelfde verhaal te doen want elke collega is al up-to-date over de situatie van de klant. Naast dat dit efficiënt en handig werkt, is het ook een hele persoonlijke benadering richting de klant.
  • Dashboard-tools: Door het koppelen van gespreksnotificaties en je favoriete dashboard-tool – denk bijvoorbeeld aan Klipfolio of MS Power BI – laat je in één overzicht zien wat de belprestatie van het bedrijf, een team of een collega is. Zo kun je bijvoorbeeld laten zien wat de gemiddelde wachttijd van de beller is, welke collega de meeste gesprekken heeft aangenomen, hoe lang de gemiddelde gesprekstijd is per collega of team, en hoeveel uitgaande gesprekken hebben plaatsgevonden.
  • E-mail: Je kunt met gespreksnotificaties een koppeling maken met je e-mailsysteem. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je bij ieder gemist gesprek een e-mail ontvangt. In deze e-mail vind je dan allerlei gegevens terug van het gesprek. Uiteraard zie je het telefoonnummer van degene die gebeld heeft, je ziet het tijdstip waarop er is gebeld en je ziet naar welk telefoonnummer er geprobeerd is te bellen. De e-mail kan vervolgens weer verwerkt worden in het werkproces, zodat de beller zo snel mogelijk wordt teruggebeld.
  • Slack: Maakt jouw klant gebruik van de communicatietool Slack? Dan kun je ook dat programma integreren met de module Gespreksnotificaties. Dit is vergelijkbaar met de e-mailkoppeling, maar in plaats van een e-mailbericht, ontvang je een bericht in Slack. Check onze Slack integratie voor meer informatie. 
  • Zapier: Om de bovenstaande koppelingen te kunnen maken, heb je wat kennis van programmeren nodig. Heb je dit niet, maar wil je wel gebruik maken van de integratiemogelijkheden die de module Gespreksnotificaties biedt? Dan raden we aan om gebruik te maken van onze Zapier integratie. Deze tool maakt het namelijk mogelijk om eenvoudig meer dan 2000 producten en platformen aan elkaar te koppelen, waaronder het VoIPGRID platform

Technisch

De werking van gespreksnotificaties is vergelijkbaar met de werking van webhooks. Bij beide oplossingen wordt er namelijk een URL aangeroepen. Achter deze URL hangt een script dat vertelt wat er moet gebeuren met de gegevens van het gesprek. Waar je bij webhooks gebonden bent aan vier vaste gegevens die je terug kunt sturen naar de centrale bij een inkomend gesprek, kun je met gespreksnotificaties veel meer gegevens over de status van het gesprek doorsturen. Er wordt dus een koppeling gemaakt tussen de telefooncentrale en een online platform, waarbij je de exacte status van een gesprek kunt verwerken. Daarnaast wordt het script getriggerd bij ieder inkomend óf uitgaand belletje. Dit zorgt er dan ook voor dat je de module Gespreksnotificaties niet hoeft te verwerken in het belplan.

De meest gebruikte gegevens die in een script verwerkt kunnen worden, zien er als volgt uit:

  • Het gesprek wordt opgezet (created)
  • Het gesprek gaat over (ringing)
  • Het gesprek wordt aangenomen (in-progress)
  • Het gesprek wordt doorverbonden (transfer)
  • Het gesprek wordt beëindigd (ended)

In onderstaand schema is technisch weergegeven hoe de Gespreksnotificaties integratie werkt. 

Op onze technische wiki lees je welke gegevens nog meer doorgestuurd kunnen worden.


Compatibiliteit

Binnen het VoIPGRID Platform is de volgende module noodzakelijk:

  • Gespreksnotificaties

Configuratie instructie

Check onze wiki-pagina voor de configuratie instructie. 


Tarief

Er zijn geen kosten verbonden aan de Gespreksnotificatie module


Integratiepartners

VoIPGRID B.V.
Lübeckweg 2
9723 HE GRONINGEN
contact@voipgrid.nl
050-8009000
KvK-nummer 50159917

 

logo-partneromgeving (1)-1


Op de VoIPGRID Marketplace is de volgende disclaimer van toepassing.